Structura organizatorica
Asociația Grupul de Acţiune Locală desfăşoară activităţi specifice implementării Strategiei de SDL 2014-2020, așa cum va fi aceasta aprobată de către DGDR-AMPNDR.
Pentru realizarea obiectivelor din domeniul său de activitate, Asociația GAL exercită următoarele funcţii:
- de strategie, prin care se elaborează, în conformitate cu politica economică a Guvernului şi cu tendinţele pe plan mondial, SDL;
- de reglementare, prin care se asigură elaborarea cadrului normativ şi instituţional pentru realizarea obiectivelor din domeniul său de activitate;
- de administrare, prin care se asigură administrarea patrimoniului asociaţiei;
- de reprezentare, prin care se asigură, reprezentarea pe plan intern şi extern, în domeniul său de activitate;
- de coordonare a utilizării asistenţei financiare nerambursabile acordate asociaţiei de UE în domeniul dezvoltării rurale.
În exercitarea funcţiilor sale Asociația GAL are următoarele atribuţii principale:
- implementarea SDL a teritoriului GAL
- elaborarea şi implementarea proiectelor oferite de programul LEADER
- selectarea proiectelor specifice strategiei de dezvoltare locală;
- pregătirea şi acordarea de asistenţă de specialitate persoanelor juridice şi fizice locale care vor să participe la proiecte în cadrul Planului Naţional de Dezvoltare Rurală (PNDR 2014-2020);
- încurajarea inovării la nivelul microregiunii, modernizarea formelor tradiţionale de know-how si/sau descoperirea de noi soluţii la problemele rurale identificate;
- acţiuni de promovare a parteneriatelor publice-private;
- diversificarea activităţilor economice care să genereze activităţi multiple şi venituri;
- colaborarea cu alte entităţi pe plan naţional şi internaţional, care au scopuri similare, precum si cu alte organizaţii indiferent de forma de organizare care participă la programul LEADER;
- îmbunătăţirea mediului și spațiului rural, creșterea calității vieții și diversificarea activităților economice din spațiul rural prin implementarea strategiilor integrate de dezvoltare locală;
- promovarea zonei GAL şi asocierea ei cu alte regiuni din ţară şi străinătate;
- k) identificarea de posibilități de finanțare (naționale, europene și/sau de alt fel), prin care GAL-ul, în calitate de aplicant (in nume propriu si/sau in parteneriat cu terti) sa contribuie la dezvoltarea rurala a microregiunii pe care o deserveste.
Pentru atingerea şi realizarea obiectivelor asociaţia va realiza următoarele activităţi:
- implementarea SDL;
- constituirea şi animarea unor reţele de experţi pentru a facilita schimburile de cunoştinţe şi pentru a susţine punerea în aplicare şi evaluarea politicii de dezvoltare rurală;
- organizarea de întruniri, conferinţe, dezbateri, mese rotunde şi ateliere de lucru;
- organizarea de sesiuni de comunicări pentru prezentarea lucrărilor, studiilor şi strategiilor elaborate;
- participarea la de schimburi de experienţă şi stagii de formare, la întrunirile reţelelor interne şi europene;
- colaborarea cu alte entităţi pe plan naţional şi internaţional, care au scopuri similare, în special cu alte organizaţii, indiferent de forma de organizare, care participă la programul LEADER si altele, scop in care asociaţia poate încheia contracte de colaborare;
- editarea de publicaţii proprii, materiale de informare si promovare specifice;
- stabilirea raporturilor cu alte persoane fizice sau juridice din ţară şi străinătate, putând participa la înfiinţarea unor organizaţii în acest domeniu;
- apeluri pentru proiecte;
- informare, promovare şi comunicare cu privire la masurile cuprinse in SDL;
- sprijinirea depunătorilor de proiecte;
- organizarea procesului de verificare, evaluare si selectie a proiectelor depuse;
- monitorizarea proiectelor contractate de beneficiarii GAL, pe tot parcursul implementarii acestora;
- organizarea procesului de evaluare a implementarii SDL pe teritoriul sau
- alte forme şi mijloace stabilite de Adunarea Generală, în condiţiile legii.
Structura organizatorică
La nivelul GAL ului, vor funcționa următoarele structuri:
- Adunarea generală
- Consiliul director
- Cenzorul
- Comitetul de selecţie al proiectelor
- Comisia de contestaţii
- Compartimentul administrativ (Biroul executiv/Aparatul tehnic):
- Managerul proiect
- Responsabil animare si monitorizare
- Experti tehnici – experti scriere, implementare, evaluare si monitorizare
- Comitetul de monitorizare, evaluare si control al implementarii SDL
- Servicii externalizate, ce pot fi contractate după caz:
- Serviciul de audit
- Serviciul de contabilitate
- Serviciul consultanţă pentru managementul proiectelor
- Serviciul de consultanţă în domeniul financiar – contabil
- Servicii de consultanta juridica (inclusiv servicii notariale)
- Serviciul de instruire a resurselor umane (salariati si lideri si/sau reprezentanti ai membrilor), de achiziţii publice, de investiţii şi inventariere a patrimoniului
- Serviciul de publicitate, organizare a evenimentelor de promovare a strategiei GAL-ului
- Serviciul de proiectare şi design a materialelor de promovare;
Sarcinile ce revin GAL, conform art. 34 al Regulamentului (UE) nr. 1303/2013 sunt obligatorii și esențiale pentru implementarea cu suscces a SDL și vizează:
- consolidarea capacității actorilor locali relevanți de a dezvolta și implementa operațiunile, inclusiv promovarea capacităților lor de management al proiectelor;
- conceperea unei proceduri de selecție nediscriminatorii și transparente și a unor criterii obiective în ceea ce privește selectarea operațiunilor, care să evite conflictele de interese, care garantează că cel puțin 51% din voturile privind deciziile de selecție sunt exprimate de parteneri care nu au statutul de autorități publice și permite selecția prin procedură scrisă;
- asigurarea, cu ocazia selecționării operațiunilor, a coerenței cu strategia de dezvoltare locală plasată sub responsabilitatea comunității, prin acordarea de prioritate operațiunilor în funcție de contribuția adusă la atingerea obiectivelor și țintelor strategiei;
- pregătirea și publicarea de cereri de propuneri sau a unei proceduri permanente de depunere de proiecte, inclusiv definirea criteriilor de selecție;
- primirea și evaluarea cererilor de finanțare;
- primirea și verificarea conformității cererilor de plată depuse;
- selectarea operațiunilor, stabilirea cuantumului contribuției și prezentarea propunerilor către organismul responsabil pentru verificarea finală a eligibilității înainte de aprobare;
- evaluarea implementarii SDL
- monitorizarea implementării GAL plasate sub responsabilitatea comunității și a operațiunilor sprijinite și efectuarea de activități specifice de evaluare în legătură cu strategia respectivă.
Structura organizatorică, regulamentele de organizare şi funcţionare, regulamentele de ordine interioara, numărul de posturi, organigrama, nivelul salariilor – se aprobă prin deciziile Consiliului Director, cu votul majoritatii din numarul total de membri, cu respectarea prevederilor procedurale specifice AFIR si DGDR-AMPNDR 2014-2020. Toate prevederile adoptate de Consiliul Director în acest sens se aduc la cunoștința Adunării Generale a Asociaților, în ședința AGA imediat următoare.
Adunarea general (AGA) este organul de conducere, alcătuit din totalitatea asociaţilor. Adunarea Generală indeplineste atributiile prevazute prin Statutul si Actul constitutiv al Asociatiei. Pentru asigurarea succesului implementarii SDL 2014-2020, AGA va duce la indeplinire si orice alte atributii prevazute in manualele, instructiunile, ghidurile si orice alte document specific AFIR si/sau DGDR-AMPNDR.
Consiliul director (CD) este organ de conducere statutar. Componenta si atributiile sale sunt stabilite prin hotarare AGA. Consiliul Director indeplineste atributiile prevazute prin Statutul si Actul constitutiv al Asociatiei. Pentru asigurarea succesului implementarii SDL 2014-2020, Consiliul Director va duce la indeplinire si orice alte atributii prevazute in manualele, instructiunile, ghidurile si orice alte document specific AFIR si/sau DGDR-AMPNDR. Hotărârile Consiliului Director se adoptă cu majoritate simplă de voturi. Biroul executiv/Aparatul tehnic asigura activitatile si lucrarile de secretariat la nivelul Asociatiei, pentru toate sub-entitatile Asociatiei, cu exceptia lucrarilor ce cad prin lege in sarcina cenzorului. Lucrarile/documentele ce urmeaza sa fie prezentate AGA vor avea obligatoriu aprobarea CD.
Cenzorul – are următoarele atribuţii:
- verifică modul în care este administrat patrimoniul asociaţiei;
- verifică gestiunea asociaţiei, consemnând constatările într-un registru de procese-verbale;
- întocmeşte pe baza verificării efectuate şi prezintă Adunării Generale, rapoarte asupra activităţii sale şi asupra gestiunii Asociaţiei;
- participă la şedinţele Consiliului director fără drept de vot;
- îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de Adunarea Generală şi Consilul director si/sau de legislatia specifica.
Comitetul de selectie al proiectelor (CS) al proiectelor are ca principală atribuţie selectarea proiectelor depuse la nivelul GAL. Organizarea şi funcţionarea Comitetului de selecţie se face pe baza regulamentului propriu, aprobat de CD.
Comisia de contestaţii (CC) are ca atribuţie principală rezolvarea contestaţiilor depuse de către aplicanţii nemulţumiţi de rezultatul evaluării si selectiei proiectelor la nivelul Asociatiei.
Organizarea şi funcţionarea Comisiei de contestaţie se face pe baza regulamentului propriu, aprobat de CD. Numărul membrilor comisiei de contestatii este de minim 3.
Compartimentul administrativ (Biroul executiv/Aparatul tehnic) – raspunde in fata CD si a AGA. Are atributii de executie in implementarea SDL. Atributiile individuale se regasesc in fisele de post (anexa 8) ce urmeaza sa fie aprobate de catre CD.
Angajarea personalului se va efectua cu respectarea Codului Muncii, precum și a legislației cu incidență în reglementarea conflictului de interese, în baza unor contracte individuale de muncă/minim 4 ore.
ORGANIGRAMA GAL CETATEA BUCOVINEI